Volem l'AVE per l'Eixample!
- És la menys vertebradora i la que no permet un mínim de dues estacions al centre de Barcelona. Com a exemple, a Lyon els TGV surten d'una estació, Perrache, i s'aturen a Part-Dieu. Una bona combinació que augmenta l'àrea de captació de viatgers i escurça el temps de viatge porta-a-porta. Qui digui que s'allarga el trajecte BCN-MAD menteix.
- És tècnicament arriscada. En un entorn densament poblat i saturat d'infraestructures on el nivell freàtic queda molt per sobre del túnel, els perills sí que es disparen. L'Eixample és perforable, el litoral queda per veure...i les obres de la Línia 3 a Drassanes, encara relativament lluny d'on passaria el túnel de la LAV ho corroboren.
- És fals que la infraestructura des de França fins a Sagrera existeixi. Per ella hi ha nombroses circulacions de rodalies (des de Glòries), amb la qual cosa un túnel seria necessari, a no ser que s'estrangulés definitivament la xarxa de rodalies en aquell punt.
- Sóc un fan de l'Estació de França, però habilitar-la per a trens passants (amb la traça esviada) ho veig molt molt difícil.
Tenim defensors d'una única estació, de dues o de tres i més. Posem-nos d'acord. Una estació única no té massa sentit a Barcelona, si pensem en trens regionals d'alta velocitat, per exemple. Dues en té força, si son nuclis de centralitat i ben connectats a la xarxa (metro, rodalies, bus, etc...). I tres, tot i q pogués ser un excés, seria útil i molt interessant, així com complex. Digne d'estudi en detall, i amb demanda garantida, potser el problema és l'excés de demanda, però això és sempre modulable.
Estació d'alta velocitat 'a la japonesa' : Taoyuan Station (Taiwan). Podria ser així Passeig de Gràcia?Per tant, tenim un escenari lluny de la tri-polaritat existent: El traçat central per l'Eixample és l'únic que garanteix l'accessibilitat necessària a la infraestructura. Descongestiona els túnels de rodalies de forma important (suposant una més que possible transferència d'alguns serveis regionals i de la majoria de grans línies al nou túnel). Permet una futura execució de l'estació de Passeig de Gràcia (si bé seria gairebé millor plantejar-la d'inici). No exclou un traçat pel Vallès, de fet ja inclòs als plans del Ministeri de Foment, i una possible estació a Sant Cugat.
I és segur. Realitzar un túnel amb tuneladora seguint la traça dels carrers de l'Eixample, de 20 m d'amplada a uns 25 ¿? m de profunditat, garanteix força la seguretat. No sé que deien als 60 quan es perforava la línia 5 per Rosselló...però algú recorda que passa per sota l'Hospital Clínic i aquest segueix en peu? Per què es fa tanta demagògia amb la Sagrada Família? Els problemes estructurals que pugui tenir mentre s'amplia amb una immensa torre no vindran del pas de la LAV pel carrer del costat.
En definitiva, treure el pas de la LAV per Barcelona com a arma electoral és bàsicament perillós. I voldria que es sabés. Als veïns, exhaltats, el que menys els convé són polítics incoherents i populistes que per tal d'esgarrapar vots sembren el dubte i aboquen . Representants de CiU i del PP coincidint al Prat de Llobregat per sortir a la foto de les esquerdes, i entre ells un 'honorable' enginyer de camins, ho corrobora.
En defensa del traçat per l'Eixample, Ayma.
2 Comments:
Aquest escrit és una provocació...
Doncs sí...ho pretenia, pretenc i pretendré!
Publicar un comentario
<< Home